Назад Про цінову ситуацію на споживчому ринку області у грудні 2017 року За розрахунками Держстату показник рівня інфляції в грудні 2017 року в області становив 100,4%, в Україні – 101,0 %. Чернігівщина серед регіонів України вперше за 2017 рік посіла 1 місце за мінімальним рівнем (з початку 2017 року – 16-17 місце).
На споживчому ринку області в грудні минулого року ціни подешевшали: серед продовольчих товарів - на м’ясо та м’ясопродукти, рибу та продукти з риби, цукор та безалкогольні напої (на 0,1 %– 3,2 %); на послуги ресторанів та готелів (на 0,1 %), на послуги з відпочинку та культури (на 0,3 %), на одяг і взуття (на 2,4 %).
Водночас, ціни подорожчали: серед продовольчих товарів: на овочі, яйця та молоко (на 3,2 – 7,7 %%), макаронні вироби, хліб і хлібопродукти, сир і м’який сир (творог), фрукти (на 1,1 – 1,8 %%); на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива та послуги зв’язку (на 0,1 %), на алкогольні напої, тютюнові вироби (на 0,7 %), в сфері охорони здоров’я (на 0,8 %), на різні товари та послуги (на 1,6 %), на транспорт (на 2,0 %).
За даними щодекадного моніторингу цін, що проводився органами державної статистики, станом на 28 грудня 2017 року ціни на 10 найменувань продовольчих товарів були нижчими, ніж в середньому в Україні (картопля, морква, яловичина, цибуля ріпчаста, макаронні вироби, сир м’який жирн. 9 %, свинина, рис, масло вершкове жирн. 72-73 %%, буряк), разом з тим, дещо вищими – на сметану жирн. 15 %, молоко жирн. 2,5 %, сало, хліб житній, житньо-пшеничний та хліб пшеничний з борошна І ґатунку, борошно пшеничне вищого ґатунку, олію соняшникову, крупи гречані, ковбаси варені І ґатунку, птицю (тушки курячі), капусту білокачанну, яйця І-ІІ категорії та цукор.
Ціни на бензин А-95 та дизельне пальне в області є найнижчими серед регіонів Україні.
Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 № 394 з 01 липня 2017 року цінове регулювання на продовольчі товари скасовано. Суб’єкти господарювання формують ціни у режимі вільного ціноутворення, в залежності від попиту та пропозиції на споживчому ринку.
Назад |