Анонси















      Назад

      «Український бізнес в умовах війни». Результати восьмого щомісячного опитування керівників підприємств України

      ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій»  (далі ІЕД) в рамках зміни дії проєкту «Підтримка Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю», який фінансується Європейським Союзом та співфінансується МБФ «Відродження» та благодійним фондом ATLAS Network (CША) щомісяця проводить опитування керівників підприємств «Український бізнес в умовах війни».

      Результати восьмого опитування (грудень 2022) показали, що бізнес продовжує відчувати вплив російського ракетного терору, але адаптується до роботи в таких умовах. 

      Зокрема, перебої з електропостачанням, водою та теплопостачанням знову другий місяць поспіль є проблемою номер один для бізнесу. Через це більша частина підприємців (86% підприємств) були змушені тимчасово призупиняти виробничі процеси в листопаді. У середньому через відімкнення електроенергії підприємства втратили 21% загального обсягу робочого часу. 

       Водночас станом на другу половину грудня 2022 року майже три чверті підприємств (74%) повідомили, що встановили незалежні джерела електропостачання. Однак окремі респонденти вказують, що робота на генераторі робить бізнес збитковим або ж звичайні технічні засоби не можуть забезпечити достатньої потужності для великого виробництва (вистачає лише на офіс, а не на цехи). 

       Серед інших перешкод у грудні 79% бізнесу назвали проблему зростання цін на сировину та матеріали, а 47% опитаних вказали на проблему небезпеки для роботи. 

       Також результати опитування показали покращення виробничих очікувань в короткостроковій та зниження рівня невизначеності в шести- та тримісячній перспективах. Частка підприємств, на яких планується зростання виробництва, у грудні збільшилась майже вдвічі, із 16,9% до 32,1%, а частка опитаних, що не змогли дати прогноз щодо змін фінансово-економічної ситуації на підприємстві в перспективі на пів року, зменшилась із 43,8% до 42,1%.

       Відсоток тих, у кого збільшилась кількість нових замовлень у грудні, зріс майже вдвічі із 9,3% до 16,8%. Водночас частка опитаних, що повідомили про скорочення кількості нових замовлень у грудні, збільшилась не так істотно із 23,3% до 26,8%. 

       Крім того, 16% підприємств сказали, що забезпечені замовленнями на період менше одного місяця, а 42% – на один - два місяці, 22% підприємств мають замовлення на період від 3-х до 5-ти місяців, 12% – на 6 - 11 місяців і 9% – на рік і більше.

       Частка опитаних, у яких обсяги експорту скоротились, збільшилась із 23,7% у листопаді до 28,0% у грудні. Водночас збільшилась і частка підприємств, які збільшували обсяги експорту, із 4,0% до 13,7%. 

      Ознайомитися детальніше з повними результатами дослідження можна у документі нижче.

      «Український бізнес в умовах війни»

      Назад

       
       

      30 Серпня 2023 10:08
      29 Червня 2023 11:23
      26 Травня 2023 10:50
      16 Листопада 2022 11:05
      27 Квітня 2022 11:16